Search This Blog

Apa Yang Menarik Di Bandar Taiping





HomeStay & Guest House Taiping @VILLA PERMAI  terletak di bandar Taiping, Perak. Bandar Taiping adalah merupakan destinasi pelancongan di Perak. Penginapan di HomeStay & Guest House Taiping @VILLA PERMAI  berdekatan dengan kawasan pelancongan Zoo Taiping, Safari Taiping, Taman Tasek Taiping dan banyak lagi. Taiping  merupakan bandar yang terkenal mengenai tempat yang terkenal mengenai hujan.
HomeStay & Guest House Taiping @VILLA PERMAI menawarkan perkhidmatan Homestay yang selesa di Bandar Taiping. @VILLA PERMAI serba lengkap cukup memuaskan kesemua pelanggan yang datang menginap di @VILLA PERMAI.

Lokasi @VILLA PERMAI  berhampiran dengan bandar Taiping menjadi pilihan ramai. Jarak @VILLA PERMAI dengan Bandar Taiping cuma 5 kilometre, Bandar Kamunting 10 kilometer, Pekan Changkat Jering 3 kilometer. Sudah tentu ianya memudahkan anda bila anda menginap di @VILLA PERMAI. 

1. Lokasi Homestay kami yang berdekatan dengan pusat pengeluaran buah durian yang terbaik di Malaysia. Bukit Gantang dan Batu Kurau adalah pusat pengeluran buah durian terbaik di Malaysia dan Dunia. Homestay kami berdekatan dengan Bukit Gantang, salah satu pengeluar durian yang terbaik di Malaysia dan dunia.
2. Zoo Taiping, merupakan zoo tertua di Malaysia. Terdapat pelbagai haiwan yang menarik dan esotik. Zoo Taiping setiap hari dari jam 8.30 pagi hingga 6.00 petang.  Bayaran masuk untuk Zoo Taiping  Dewasa RM 12.00 dan kanak-kanak RM 8.00. 
3. Night Safari Taiping merupakan salah satu kenapa anda perlu bercuti bersama keluarga di Taiping. Anda dapat melihat habitat haiwan pada waktu malam. Dibuka pada jam 8.00 – 11.00 malam setiap hari. Bayaran masuk Dewasa RM 16.00 dan kanak-kanak RM 10.00.


4. Mee Udang. Homestay kami berdekatan dengan pusat mee udang, yang terkenal dan menjadi buah mulut orang ramai. Terdapat gerai dan restoran yang menyajikan mee udang segar, sumber hasil laut dari Kuala Sepetang. Sekali makan sudah tentu anda ingat lagi. Jangan lupa untuk merasakan mee udang Kuala Sepetang.

No comments:

Post a Comment